| |

Ügyfélkapu+ szolgáltatásról könyvelői szemmel

ugyfelkapu+ uj bejelentkezes

Jelenlegi ismereteink szerint 2025.01.16-tól a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosítási szolgáltatása már csak Ügyfélkapu+ vagy DÁP mobilalkalmazással lesz használható. Ennek apropóján az Ügyfélkapu+ szolgáltatásról fogok írni, illetve használatának a könyvelői munkára gyakorolt hatásáról.

Mi a különbség az Ügyfélkapu és az Ügyfélkapu+ között?

Az Ügyfélkapu használata ma már a mindennapjaink részévé vált, nem csak vállalkozások esetében, hanem a magánszemélyeknél is. Az Ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput csak természetes személy létesíthet, mégis akiknek vállalkozása van gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy az Ügyfélkapu a magánszemélyükhöz köthető. A magánszemély kötődése a saját vállalkozásához (akár egyéni vállalkozó, akár cég törvényes képviselője) lesz az, ami miatt vállalkozóként is használni fogja ezt az azonosítást. Vállalkozóknak tipikusan a könyvelőjük intézi a vállalkozáshoz kapcsolódó dolgait. Az ehhez kapcsolódó meghatalmazás elkészítéséhez vagy elfogadásához a vállalkozó a saját belépési adatait használja.

A Kormányzati Portálon történő ügyintézés egy felhasználónév és jelszó páros megadásával történik, a háttérben saját adatok és email cím is tárolva van. A felhasználói nevet és jelszót védeni kell(ene) a jogosulatlan hozzáféréstől, viszont tapasztalatok szerint ezt sokan nem szokták szigorúan venni. Kb úgy kezelik sokan, mint egy sima email cím és jelszó párost. Pedig az Ügyfélkapu belépési adatait elektronikus aláírásra is lehet használni, és ki szeretné ha a nevében illetéktelen bármit aláírhatna helyette?

Az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét támogatja az úgynevezett kétfaktoros azonosítás. Az Ügyfélkapu+ azonosítási mód lényege, hogy az általánosan használt jelszó alapú, egyfaktoros azonosítási módot kiegészítse egy következő faktorral. Ezt a második faktort több eszköz és módszer is biztosíthatja. Jellemző példa ilyen eszközre egy laptopon található ujjlenyomat olvasó vagy egy, csak az adott felhasználó birtokában lévő eszközhöz köthető és rövid ideig érvényes, egyszer használatos jelszó.

Tehát a meglévő Ügyfélkapu felhasználónév és jelszó mellett egy harmadik adat segítségével azonosítjuk magunkat. Ez utóbbi az ügyfélkapus azonosítás esetében egy mobil eszközre telepíthető hitelesítő alkalmazás által generált kód. Ez a kód NEM SMS-ben és nem is emailen érkezik! Ennek köszönhetően egyrészt elérhetőek olyan szolgáltatások, ahol a szolgáltató megköveteli a magasabb azonosítási szintet. Másrészt ha illetéktelen személy hozzájut az ügyfélkapus felhasználónévhez és jelszóhoz, a második faktornak köszönhetően ezek birtokában sem fog tudni bejelentkezni.

Hogyan működik az Ügyfélkapu+ emelt szintű, kétfaktoros azonosítása?

A szolgáltatásban a második faktort egy, a felhasználó birtokában lévő mobil eszköz (telefon, táblagép) által biztosított egyszer használatos jelszó biztosítja. Bejelentkezéskor a felhasználói néven és jelszaván kívül egy, pl. a mobiltelefonra telepített Hitelesítő (Authenticator) alkalmazással generált egyszer használatos és 30 másodpercenként frissülő kódot is meg kell adni. Az authentikátor használatához nincs szükség internetre: az alkalmazás az ideiglenes kódot a saját belső ideje alapján számolja ki. Mobil eszköz, ill. okostelefon hiányában lehetőség van webes felületről elérhető hitelesítő alkalmazást (TOTP) használni, de ezt alapvetően nem javasolják.

Mobil eszközre telepíthető alkalmazás például az Android és az iOS platformra is díjmentesen elérhető:

  • NISZ Hitelesítő,
  • Google Hitelesítő vagy
  • Microsoft Authenticator,
  • de számtalan más ingyenes alkalmazás megfelel a célnak.

A választott és telepített hitelesítő alkalmazás folyamatosan – internet kapcsolat nélkül – szolgáltatja azt az egyszer használatos kódot, amely az adott 30 másodperces idősávban érvényesen használható a kulcshoz tartozó felhasználói fiókhoz. A működéshez az Ügyfélkapu adminisztrációs felületén az eszközpárosítás során kell letölteni az említett kulcsot a telefonra QR-kód beolvasásával vagy a kód alatti karaktersorozat beírásával.

Hogyan lehet váltani az Ügyfélkapu+ kétfaktoros azonosításra?

  1. Első lépésként a már fent említett valamilyen hitelesítő alkalmazást kell telepíteni egy mobil eszközre (telefon, tablet).
  2. A https://ugyfelkapu.gov.hu/ oldalon az eddig megszokott módon felhasználónév + jelszó párossal be kell lépnünk.
  3. A megjelenő adminisztrációs oldalon válasszuk az „Ügyfélkapu+ igénylése” funkciót, majd kattintsunk a „Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez” gombra.
  4. Ezután következik az általunk választott eszköz párosítása. Ehhez indítsuk el a mobil eszközön a telepített hitelesítő alkalmazást és válasszuk ki a felkínált funkciók közül a QR kód beolvasását vagy a manuális rögzítést.
  5. Manuális rögzítéskor a felhasználói fiók neve alapértelmezetten az ügyfélkapus felhasználói név és a „@ugyfelkapu.gov.hu” karaktersorozat.
    • Például, ha a felhasználónevünk „minta123”, akkor az alkalmazás fiók adatmezőjébe a következő azonosítót kell rögzíteni: „minta123@ugyfelkapu.gov.hu”.
    • A kulcsszóra vonatkozó adatmezőbe az Ügyfélkapu+ eszközpárosítás képernyőjén a QR-kód alatt található karaktersorozatot kell beírni, majd a „Hozzáadás” gombra kattintsunk.
    • Azonosítás típusának mindig az „Időalapú” (azaz TOTP = Time-based One-Time Password) beállítást kell választani, ami általában alapbeállítás, így csak jóvá kell hagyni.
  6. A sikeres eszközpárosítás ellenőrzéséhez a képernyőn meg kell adni az ügyfélkapus jelszót és a mobil eszközön elindított hitelesítő alkalmazás által generált egyszer használatos kódot. A Tovább gombra kattintva megtörténik a megadott adatok ellenőrzése. Amennyiben az ügyfélkapus jelszót és a generált kódot is helyesen adtuk meg, ”Az eszközpárosítás sikeres volt” üzenet jelzi a beállítás sikerességét.
  7. Sikeres eszközpárosítást követően megjelenik a felületen egy törlőkód. A „Törlőkód mentése gombra kattintva feltétlenül mentsük el a törlőkódot! Erre a mobil eszköz elvesztése vagy eltulajdonítása esetén lesz szükség, mivel ennek segítségével lehet megszüntetni az eszközpárosítást. Ezért olyan helyre mentsük el, ahol akár több év múlva is meg fogjuk találni!
  8. Pipáljuk ki a törlőkód mentésére vonatkozó jelölőnégyzetet, majd kattintsunk a Befejezés” gombra.
  9. A következő belépéskor már az Ügyfélkapu+ szolgáltatást kell választani az azonosítás során.

A QR-kód, illetve a kulcsszó több mobil eszközre is beolvasható, így több eszköz használata esetén mindegyikről el lehet érni az emelt szintű azonosítási szolgáltatáshoz szükséges egyszer használatos jelszó funkciót. Ehhez természetesen először a többi eszközre is telepítenie kell egy Hitelesítő alkalmazást, továbbá fontos, hogy mindegyiken ugyanazt a kódot, ill. kulcsszót kell beolvasni.

Miként érinti a könyvelőirodai folyamatokat a 2025.január 16-tól megváltozó azonosítási szolgáltatás?

Ha jól működő rendszerben élnénk, azt gondolhatnánk hogy ez semmiben nem érinti a meghatalmazással ügyeket intéző könyvelők (és ügyfeleik) életét. Ha a könyvelő meghatalmazással dolgozik, akkor a saját telefonját párosítva a rendszerhez igaz, hogy némi plusz időt vesz igénybe a belépés, de elvileg minden más változatlan marad. Elvileg… nézzünk néhány akadályt:

  • Aki az ÁNYK csoportos beküldés funkcióját használja (én is szeretem), annál minden bevallás esetén újra beléptetés történik. Ennek következménye, hogy ügyfélkapu+ szolgáltatás esetén bevallásonként mindig új kódot kell majd megadni. Ez a beküldés folyamatát nagyon le fogja lassítani, hiszen eddig elindítottam pl. 100 bevallást és legfeljebb a másik monitoron böngésztem valamit, vagy ittam egy kávét, most majd 100-szor kell begépelni a küldés közben a folyamatosan változó 6 számjegű kódot… (Végre tudtam tesztelni, és bár néhány kolléga korábban azt mondta, hogy minden bevallásnál újra kódot kell megadni, ez nem igaz ). Mindössze jelölni kell, hogy jegyezze meg a belépési adatokat 🙂
  • Ahol alkalmazottak is dolgoznak, sokszor a meghatalmazott „főnök” belépési adatait használják, ha bármit be kell küldeni a hivatalok felé. Na most a telefonját mégsem kérhetik el egész napra, hogy dolgozni tudjanak. Szerencsére több készülék is párosítható 1 ügyfélkapus fiókhoz, de technikailag ezt kivitelezni kell. Arról pedig ne is beszéljünk, ha a készülék(ek)et cserélni kell… Ez ráadásul csak egy félig meddig szabályos eljárás, hiszen a „főnök” sem adhatná ki a saját belépési adatait… Teljesen szabályos eljárás az lenne, ha minden alkalmazottnak is lenne saját meghatalmazása, és a saját belépési adatait használva a saját telefonjával történne a belépés…
  • Viszont örömként élem meg ebben: akik eddig minden bevallást az ügyfél jelszavával küldtek be, azok számára megnehezítik ezt a korábbi (szabálytalan) gyakorlatot. Hiszen vagy mindig kell az ügyfél telefonja is (aki esetleg nem örül, ha 20-án este 10-kor kellene kódot megadnia, ami 30 másodpercenként változik) vagy a könyvelőnek kellene mindenki kódgenerálóját pluszban a saját telefonján is kezelni…

Ugyanakkor a meghatalmazással dolgozó könyvelők munkáját is megnehezíti pluszban abból a szempontból, hogy a meghatalmazással NEM intézhető ügyek esetén (pl. egyéni vállalkozók kizárólag webes ügysegéden intézhető indulása, szünetelése, megszűnése, stb…) szintén meg kell oldani a vállalkozókkal történő ügyintézés mikéntjét.

A témával kapcsolatos fejlemények függvényében további írások várhatók a közeljövőben. Ezekben szeretnék kitérni a szabályos eljárásrendekre, illetve mit és hogyan érdemes szabályozni.

Ügyfélkapu+ segédanyagok

Összeállítottam egy közérthető anyagot, amely a laikus felhasználók, egyéni vállalkozók és cégvezetők tájékoztatását szolgálja. Ez egy olyan útmutató, mely nem csak lépésről lépésre mutatja be az aktiválás folyamatát, hanem felhívja a figyelmet a sarkalatos teendőkre. Mivel ez a fajta edukáció és tájékoztatás úgy látom nagyrészt a könyvelőkre hárul, nekik szeretnék segíteni ezzel az anyaggal.

Ügyfeleim ennek alapján végzik el az aktiválást, és így a több eszköz összekapcsolásához szükséges kódok elmentése sem marad el. Itt tudod megrendelni, ha szeretnéd 🙂

Az alábbiakban néhány gyakran ismételt kérdés-választ igyekeztem összeszedni. Nézzük először az általános, vagy technikai kérdéseket:

Biztos hogy megszűnik a „sima” ügyfélkapus belépési lehetőség 2025.01.16-tól?

A KAÜ súgójában található leírás alapján igen. Amennyiben a határidő módosulna, arról tájékoztatást fogok közzé tenni.

Kötelező-e 2025.01.16 előtt használni a kétfaktoros azonosítást?

Jelenleg szabadon dönthetünk, hogy szeretnénk-e használni. Amennyiben viszont a kétlépcsős szolgáltatásra váltottunk, abban az esetben minden bejelentkezéskor már csak az Ügyfélkapu+ azonosítással tudjuk magunkat azonosítani, a „sima” ügyfélkapuval (plusz hitelesítő kód nélkül) nem.

Nincs okostelefonom és tabletem sem. Hogyan tudom majd megoldani a kétfaktoros azonosítást?

A TOTP a Google Authenticator mobilalkalmazás webalapú megfelelője, mely szintén összeköthető az ügyfélkapu+ szolgáltatással. Ezután ez is 30 másodpercenként generál egyszeri jelszavakat. Ez a legkevésbé biztonságos megoldás, mivel ugyanazon az eszközön is futhat a 2 külön alkalmazás.

Regisztráltam az Ügyfélkapu+ szolgáltatásra, de szeretnék visszatérni az egyfaktoros bejelentkezésre. Megtehetem?

Igen, van rá lehetőség (2025.01.16 előtt). Ez a Beállítások -> Aktiválás és inaktiválás menüpontban érhető el (Ügyfélkapu+ inaktiválása). Az inaktiválás során csak a szolgáltatás kikapcsolása történik meg, az eszközpárosítás nem szűnik meg. Így csak egy kvázi szüneteltetés történik, és az ismételt aktiváláskor nem lesz szükség eszköz újrapárosításra.

Már használom az Ügyfélkapu+ szolgáltatást, de elvesztettem / le kell cserélnem azt a telefont, amire a hitelesítő alkalmazást telepítettem. Mit tegyek?

A szolgáltatásra történő regisztrációkor kapott törlőkód birtokában meg kell szüntetni az Ügyfélkapu+ szolgáltatást. Ehhez az ügyfélkapu portálon a belépés helyett az Ügyfélkapu+ megszüntetését kell választani. Meg kell adnunk a felhasználónevet, a jelszót és a törlőkódot, majd kattintsunk az „Ügyfélkapu+ megszüntetése” gombra. Ne felejtsük el a hitelesítő alkalmazásban is törölni a hozzá rendelt fiókot. Ezután a „tiszta lappal” indulhatunk, és a cikkben leírtak szerint újra kell igényelni az Ügyfélkapu+ szolgáltatást és összekapcsolni az új mobil eszközzel.

Elvesztettem a törlőkódomat. Mit tegyek?

Két módon lehet új törlőkódot igényelni:
1) Kormányablakban személyes ügyintézés keretében.
2) Online módon videótechnika segítségével: https://videochat.gov.hu/welcome?caseType=UkapuReg

Lehetséges-e megnézni, hogy hány eszközre (melyekre) állítottam be az Ügyfélkapu+ szolgáltatást?

Erre vonatkozóan a NISZ Zrt nem rendelkezik információval.

Könyvelőirodai folyamatokat érintő kérdések

Az ügyfeleim esetében meghatalmazott könyvelő vagyok. Újra be kell adni minden ügyfél esetében az UJEGYKE-t ahhoz, hogy 2025.01.16 után is a saját ügyfélkapumon keresztül tudjam az ügyeket intézni?

Az ügyfélkapu+ szolgáltatás aktiválása nem érinti a már meglévő meghatalmazásokat. A változás mindössze a KAÜ azonosítás módjára vonatkozik.

Könyvelőként csak cégeket könyvelek, egyéni vállalkozókat nem. Érint-e bármiben, ha az ügyfélkapu+ szolgáltatást aktiválom?

Amennyiben a könyvelő minden ügyfél esetében rendelkezik meghatalmazással, akkor a saját választott azonosítási módja nem érinti az ügyfelekkel való együttműködést.

Ha érdekelnek hasonló, a könyvelők mindennapi életében előforduló témák, akkor szemezgess további írásaimból, vagy kövesd Facebook oldalamat.

Heti rendszerességű hírlevelemben pedig további rövid érdekességek, figyelemfelhívó gondolatok szerepelnek. Iratkozz fel, ha nem szeretnél lemaradni róla! Egy meglepetés ajándék is vár rád 🙂

Hasznosnak találta? Támogassa heti rendszerességű hírlevelem, hogy továbbra is értékes tartalmakat készíthessek Önöknek!

Similar Posts

40 Comments

  1. Üdvözlöm!
    Én úgy tudom, hogy egyszerre csak egy mobileszközön futtatott kódgenerátorral léphető be az ügyfélkapu+-ra.
    Több eszközre lehet telepíteni, de mindig az utolsó telepítettel lehet belépni, a többivel már nem engedi a belépést hiába fut azokon is a generátor.

    1. Szerencsére lehet több eszközre telepíteni, csak az állami informatikusok logikája más, mint azoké, akik felhasználóként szeretnék ezt alkalmazni 🙂 2 lehetőség van: 1) amikor a legelső ügyfélkapu+ aktiválás történik, akkor a QR kódot vagy a 16 számjegyű kódot el kell menteni valahova. Új eszköz telepítésénél pedig ezt a kódot megadni. 2) Ha új eszköz telepítése funkcióval csináljuk, akkor az új kapott QR vagy 16 számjegyű kódra kell átírni az összes előzőleg már összekötött eszköznél megadott kódot. Mind a 2 esetben az összes eszköz ugyanazt a 6 számjegyű kódot fogja mutatni a belépéshez.

      1. Mi próbáltuk és nem működik. Mindig a következő eszköz lesz a fő eszköz.

        1. Kedves Judit! Ha több eszközre szeretné beállítani a hitelesítő kódot, akkor mindegyik eszközön ugyanazt a QR kódot kell beolvasni a hitelesítő applikációba. Ha az új eszközre beállítást választjuk, akkor a régi eszközön is újra be kell olvasni a QR kódot (vagy a 16karakteres tokent). Nekem kb 7-8 eszközön / programban fut, tehát működik 🙂

          1. Áhhá, akkor értem már, köszönöm!

  2. Üdvözlöm!
    Köszönöm a részletes leírást. Egy kérdés merült fel bennem a törlés utáni újbóli Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylésével kapcsolatban.
    Jelenleg nincs is ezzel gond. De mi lesz január 16 után? Hiszen akkor már nem tudok belépni simán az ügyfélkapuba, hogy igényeljem újra a szolgáltatást, mivel a sima Ügyfélkapu megszűnik. Akkortól, hogyan lehet újból igényelni?
    Vagy nem jól értek valamit?

    1. Kedves Imre! Ez egy jó kérdés, sajnos nincs rá pontos válaszom egyelőre. Valószínűsítem, hogy személyesen egy Kormányablakban újra igényelhető lesz, vagy esetleg csak a DÁP (Digitális Állampolgár Program) marad.

      1. Kedves Klára!
        Köszönöm a gyors választ. Akkor ezek szerint minél előbb érdemes regisztrálni a DÁP-ra is, hogy meglegyen.
        Mondjuk szerintem a legtöbb embernek azért is kormányablakba kell tekerni, mert vagy régi a személyi, vagy nincs aktiválva, meg persze a PIN kódra sem emlékszik már senki 🙂

      2. Üdvözlöm!

        Erre a kérdésre keresém én is a választ. A komment megírása óta lett erre hivatalos megoldás?

        Köszönöm!

  3. Kedves Klára?
    Ha valaki megcsinálja magának az ügyfélkapu+ és utána a DAP-os is, akkor mind a kettő működik, vagy már csak a DAP-ot lehet használni, az ügyfélkapu+ pedig már nem?

  4. Kedves Klára!

    A férjem és a gyermekem ügyfélkapujá is tudom kezelni?
    Ha igen, hogyan tudom beállítani? Egy alkalmazásban látom a kódokat?
    Köszönöm
    E.

    1. Igen, 1 készülék több ügyfélkapuval is összeköthető. Ebben az esetben az Ön telefonjával kell beolvasni a férje ill. a gyereke ügyfélkapu+ aktiválásakor megjelenő QR kódot, így az Ön authenticator appjában külön soron képződnek a megfelelő ügyfélkapuhoz tartozó 6 számjegyú kódok. Mivel látszik a felhasználónév is az appban, így egyértelmű hogy melyik kód kihez tartozik.

  5. Kedves Klára! Nekem már sikerült regisztrálnom az ügyfélkapu+, sőt az ügyfeleim meghatalmazását is „jóváhagyta” a Nav, tehát be tudok lépni és látok mindenkit. Nekem csak az a gondom, hogy az ÁNYK-ból a bevallásokat miért nem tudom a saját ügyfélkapumon keresztül beadni, hiszen van meghatalmazásom? Esetleg van ötlete, tapasztalata? Kösz.

    1. Kedves Erzsi! Ha a saját tárhelyén látja az ügyfeleket, mint meghatalmazott, akkor valószínűleg az ÁNYK-ban nem lett átállítva a beküldés módja az eddigi „sima” ügyfélkapuról Ügyfélkapu+-ra.Ez szükséges ahhoz, hogy kérje a 6 számjegyű kódot is, ellenkező esetben hibaüzenetet kapunk, és nem mennek be a bevallások.

  6. Az Ügyfélkapu+-on keresztül hogyan tudok az ÁNYK-ból bevallást beküldeni?

    1. Az ÁNYK / Szervíz menüben át kell állítani a beküldés módját ügyfélkapu+-ra és akkor kérni fogja a hitelesítő kódot.

  7. Kedves Klára! Egy alkalommal sikerűlt regisztrálnom az ügyfélkapu +-ra. Lenne még egy ilyen feladat, de akármit írok a keresőbe nem jön be az a felület amin ellehetne végezni a feladatot.
    Köszönöm válaszát

    1. Kedves Árpád! Kattintson a https://ugyfelkapu.gov.hu/ -ra, és válassza a bejelentkezést, ott pedig az alsó, „Ügyfélkapu” gombot. Ott kell megadni az ügyfélkapu + jelszó párost, és a következő képernyőn már megjelenik az Ügyfélkapu+ igénylés. Esetleg érdemes előtte a sütiket / előzményeket törölni.

  8. Kedves Klára!
    Az ügyfelekhez a meghatalmazásom illetve a cégkapu ügykezelői regisztrációm a munkáltatómon keresztül van. Az ügyfélkapum a céges címemhez tartozik. Letöltöttem a telefonomra a Google Hitelesítőt. A telefonon a privát gmail.com címemhez tartozó Google fiók van. A bevallások beküldése ezzel a hitelesítéssel is működik? Köszönöm

  9. Kedves Klára!
    Amennyiben ujegyke által meghatalmazott vagyok, a saján ÜK+ alkalmazásával mely könyvelői feladatokat kell más meghatalmazások beadásával intézni. A webes ügysegéden nem használható, azt tudom, de pl. táppénz igény, vagy az önkormányzati felületek, NÉBIH stb….. használata esetén más meghatalmazások kellenek? Köszönöm az eddigi és a mostani segítséget .

    1. Kedves Ildikó! A táppénz igényléshez RNY-ben kell meghatalmazást létrehozni (erről van a honlapon útmutató), vagy ha cégkapu ügykezelő vagy, akkor ügykezelőként beadhatod (te ügyfélkapus belépési adataid + ügyfél adószáma). Az önkormányzat a xxHIPAK bevallást befogadja a NAV meghatalmazás alapján, de ahhoz, hogy pl. folyószámlát lekérj vagy bármilyen egyéb ügyet (átvezetés, kérelem, stb…) indíts, ahhoz már a saját meghatalmazásuk kell. NÉBIH ugyanez.

  10. Kedves Klára!
    Egyéni vállalkozók könyvelése esetében az Ügyfélkapu+ használatához az UJEGYKE benyújtásával kell regisztrálnom őket az én Ügyfélkapum alá?
    A webes ügysegéd használata hogy működik ez esetben?
    Segítségét előre is köszönöm

    1. Kedves Csaba! Az UJEGYKE-vel ön lesz a meghatalmazott, így az Ön ügyfélkapu+ aktiválását kell elvégezni. Sajnos az egyéni vállalkozók webes ügysegéden történő ügyintézéséhez jelenleg nem lehetséges meghatalmazást adni, így azt az egyéni vállalkozónak kell a saját ügyfélkapuján végezni. Ebben segítséget lehet nyújtani pl. távoli asztal eléréssel, vagy a belépési kódok megosztásával.

  11. Kedves Klára,
    Miért jelenik meg a telefonomon két azonosító kód? és amelyiket kell a bevallás beküldéséhez megadnom.
    A kétlépcsős azonosítás után nem tudok beküldeni így bevallást, mer elutasít. Mit tehetek?

    1. Kedves Brigitta! Valószínűleg lehetett egy sikertelen összekapcsolás, amikor a hitelesítő alkalmazásban már megjelent a kód, de mégsem sikerült az ügyfélkapu+ aktiválás. Ezért a következő sikeres beolvasásnál még egy kód megjelent. Az ÁNYK-ban a Beállítások / szervíz / felhasználó azonosítása részen a 3-ik opciót kell választani (alapból vagy az 1. vagy a 2-ik volt kiválasztva), és utána már tud bevallást küldeni. A 2 hitelesítő kódból nézze meg, hogy melyikkel működik ezután, és a felesleges sort törölje ki a hitelesítő alkalmazásból.

  12. Kedves Klára!

    Én alkalmazottként a céges ügyfélkaput EKAER ( közőségen belüli áruszállítás) szám kérésére használom. Meghatalmazásom nincs az ügyfélkapu használatára, csak a meglévő felhasználó név, illetve köd alapján lépek be. Szükséges-e meghatalmazás a cégvezető részéről, hogy használni tudjam az ügyfélkapu + felületét.
    Válaszát előre is köszönöm!

    1. Mivel az EKAER-be a másodlagos felhasználók egyszerű felhasználónév és jelszó párossal tudnak belépni, így számukra nem szükséges Ügyfélkapus regisztráció, így Ügyfélkapu+ sem. A jogosultságot már korábban megadta hozzá az elsődleges felhasználó, ez így is marad, amíg vissza nem vonja. Tehát nincs teendő.

  13. Üdvözlöm! Ez mind szép meg jó, de az efo pro nem müködik nem fogadja el a régi ügyfélkapus bejelntkezét, nem lehet alkalmi munkaválalót bejelnteni. Akkor ez hogy is van?

    1. Sajnos hallottam a problémáról. Attól hogy egy applikációt nem frissítenek, a bejelentés szerencsére a többi módon működik: 185 telefonszámon, vagy a 25T1042E nyomtatványon.

  14. Kedves Klára! Jól értem, hogy egy eszközön futó ugyanazon hitelesítő alkalmazáshoz több ügyfélkapu is rendelhető? És akkor két ügyfélkapuhoz ugyanazon másodpercben ugyanazt a hitelesítő kódot kell megadni?

    1. Kedves László! Ezt rosszul érti. A hitelesítőben (pl. Google Authenticator) futhat pl. férj és feleség kódja is, de ezek mindig különbözni fognak egymástól. Pl. az én férjem kódja is generálódik az én telefonomon is és a férjem telefonján is. A 2 telefonon a kódok azonosak, de az én kódom és a férjem kódja mindig más. Remélem sikerült jól megfogalmaznom.

  15. Szia!
    Talán tudsz segítséget adni arra a kérdésemre, hogy megcsináltam az ÜK+ regisztrációt, beolvastam kódot, kértem a 16 jegyűt, lett törlőkód amit lementettem és sikeresen befejeztem.
    Ezek után nem tudok belépni az ük + lehetőséggel, de a régi csak ük/jelszó párossal meg igen a tárhelyemre.
    Mi történik, mit történt, mit nem vettem figyelembe? Eléggé kétségbeejtő ez a mai január 15 napon.:((

    1. Ha be tudsz lépni a sima ügyfélkapuval, akkor nem sikerült a plusz aktiválása. Holnap is lehet aktiválásra használni a simát, akár emaillel is (egyszerűbb)

  16. ” A felhasználónév vagy a jelszó helytelen, vagy Ön nem jogosult a kiválasztott azonosítási szolgáltatás igénybevételére.”
    Előző voltam

  17. Köszönöm az eddigi válaszokat!
    Az a kérdés merült fel, hogy nem tudok belépni tesóm ük+ fiókjába kóddal. Előbb regisztráltam mint sajátomat, ugyanazon okostelon, rendben találta akkor. Már jelszavat is változtattam most és most sem jó a kód amit ad apám azonosítójához az autheticator nevű program. De! Emailes azonostó után kapott kóddal be tudok lépni. Mi lehet a gond?

  18. Meghatalmazottként több ügyfelemnek szeretném átvenni az ügyfélkapu tárhelyére érkező üzeneteit.
    Cégeknél működik, a legördülő menüben megjelennek a cégek. Egyéni vállalkozóknál a RNY-ben be lett állítva az állandó meghatalmazásom. Mit kell még tenni hogy ők is megjelenjenek és kiválaszthatók legyenek?

    1. Sajnos (szerencsére?) az egyéni vállalkozók tárhelyére érkező üzenetek olvasására semmilyen módon nem adható meghatalmazás. Akinek ilyenre van szüksége, valamilyen tárhely üzeneteket kezelő fizetős programmal tudja megoldani, hogy a külön programon belül megnézhesse az üzeneteket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .