| |

Cégkapu ügykezelő hozzáadása már létező cégkapuhoz

cegkapu ugykezelo

A Cégkapu használata a gazdálkodó és egyéb szervezetek számára már 2018 óta kötelező. Ebben az írásban azt mutatom be, amikor egy már létező cégkapuhoz új cégkapu ügykezelő hozzáadása válik szükségessé. Ilyen eset lehet, amikor a könyvelőnek szeretnénk jogosultságot adni a használatához. A cégkapu létrehozásának bemutatása egy külön cikk témája lesz.

Hol is találjuk a cégkapu ügykezelő hozzáadása menüt?

A cégkapu ügykezelő hozzáadását a cégkapu megbízott (aki általában az ügyvezető) indítja el a saját cégkapus tárhelyéről. Ehhez indulásként keressük fel a tarhely.gov.hu oldalt, és a szokásos ügyfélkapus azonosítással lépjünk be. A felső menüben válasszuk a „Beállítások” lehetőséget.

tarhely-fejlec

A képernyő bal oldalán látjuk a nevünket és az értesítési tárhelyre kattintva a lenyíló menüben válasszuk ki azt a céget (annak az adószámát), amelyhez szeretnénk a cégkapu ügykezelőt hozzáadni.

cegkapu-ugykezelo-hozzaadasa-tarhely

Ekkor a képernyő közepén látjuk a képviselt cég adószámának első 8 számjegyét, illetve a hosszú nevet és a hozzárendelt e-mail címet. Alatta kattintsunk az „Új ügyintéző regisztrálása” gombra. Azt is látjuk, hogy jelenleg kik vannak az adott cégkapuhoz hozzárendelve.

cegkapu-ugykezelo-hozzaadasa-uj

A megnyíló oldalon a leendő ügykezelő adatait kell megadni, így ezeket már előzetesen kérjük el (pl. a könyvelőnktől): jelenleg viselt és a születési név, anyja neve, mikor és hol született.

cegkapu-ugykezelo-adatai

A jelölő négyzetek közül semmit sem kell kipipálni. A „Mentés” gombbal befejeztük az adatok rögzítését. Ekkor a leendő cégkapu ügykezelő státusza „Jóváhagyásra vár” lesz. Ezzel egy időben jóváhagyási kérés érkezik a tárhelyre, melyről email értesítést is kap a leendő cégkapu ügykezelő.

Már csak el kell fogadni a kérést 🙂

A leendő cégkapu ügykezelő (pl. könyvelő) a következő értesítést kapja a saját ügyfélkapujához kapcsolt email címre:

cegkapu-ugykezelo-jovahagyasi-kerelem

A fenti kérést 11 munkanapon belül el kell fogadni, melyhez be kell lépni az új ügykezelőnek a saját ügyfélkapus tárhelyére. Belépést követően a bal oldalon az értesítési tárhelyet lenyitva látszik a többi olyan cég adószáma, ahol rendelkezünk már cégkapu ügykezelő státusszal. A függőben lévő státuszú adószám mellett egy kis emberke ikon látható, a már korábban jóváhagyott és élő hozzárendelés esetén egy ceruza látható az adószám mögött.

cegkapu-ugykezelo-ceg-valasztas

Kattintsunk az adószámra és nyomjuk meg a „Tovább a jóváhagyáshoz” gombot. Ekkor láthatjuk, hogy ideiglenes az ügykezelői státuszunk, ami azt jelenti, hogy a postafiókban található dokumentumokhoz még nincs hozzáférésünk. Válasszuk a „Jóváhagyom” gombot.

jovahagyasi-kerelem

A sikeres elfogadásról azonnal visszajelzést kapunk:

jovahagyas-sikeres

Természetesen email értesítést is kapunk a sikeres jóváhagyásról. Ezt megkapja az is, aki indította a folyamatot, és az immár cégkapuhoz rendelt ügykezelő is. Ezzel végeztünk is 🙂

A cégkapu ügykezelő törlése ettől hosszabb folyamat, mellyel külön cikkem foglalkozik.

Ha érdekelnek hasonló, a könyvelők mindennapi életében előforduló témák, akkor szemezgess további írásaimból, vagy kövesd Facebook oldalamat.

Heti rendszerességű hírlevelemben pedig további rövid érdekességek, figyelemfelhívó gondolatok szerepelnek. Iratkozz fel, ha nem szeretnél lemaradni róla! Egy meglepetés ajándék is vár rád 🙂

Similar Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .