Cégkapu ügykezelő hozzáadása már létező cégkapuhoz

A Cégkapu használata a gazdálkodó és egyéb szervezetek számára már 2018 óta kötelező. Ebben az írásban azt mutatom be, amikor egy már létező cégkapuhoz új cégkapu ügykezelő hozzáadása válik szükségessé. Ilyen eset lehet, amikor a könyvelőnek szeretnénk jogosultságot adni a használatához. A cégkapu létrehozásának bemutatása egy külön cikk témája lesz.
Hol is találjuk a cégkapu ügykezelő hozzáadása menüt?
A cégkapu ügykezelő hozzáadását a cégkapu megbízott (aki általában az ügyvezető) indítja el a saját cégkapus tárhelyéről. Ehhez indulásként keressük fel a tarhely.gov.hu oldalt, és a szokásos ügyfélkapus azonosítással lépjünk be. A felső menüben válasszuk a „Beállítások” lehetőséget.

A képernyő bal oldalán látjuk a nevünket és az értesítési tárhelyre kattintva a lenyíló menüben válasszuk ki azt a céget (annak az adószámát), amelyhez szeretnénk a cégkapu ügykezelőt hozzáadni.
Ekkor a képernyő közepén látjuk a képviselt cég adószámának első 8 számjegyét, illetve a hosszú nevet és a hozzárendelt e-mail címet. Alatta kattintsunk az „Új ügyintéző regisztrálása” gombra. Azt is látjuk, hogy jelenleg kik vannak az adott cégkapuhoz hozzárendelve.
A megnyíló oldalon a leendő ügykezelő adatait kell megadni, így ezeket már előzetesen kérjük el (pl. a könyvelőnktől): jelenleg viselt és a születési név, anyja neve, mikor és hol született.
A jelölő négyzetek közül semmit sem kell kipipálni. A „Mentés” gombbal befejeztük az adatok rögzítését. Ekkor a leendő cégkapu ügykezelő státusza „Jóváhagyásra vár” lesz. Ezzel egy időben jóváhagyási kérés érkezik a tárhelyre, melyről email értesítést is kap a leendő cégkapu ügykezelő.
Már csak el kell fogadni a kérést 🙂
A leendő cégkapu ügykezelő (pl. könyvelő) a következő értesítést kapja a saját ügyfélkapujához kapcsolt email címre:
A fenti kérést 11 munkanapon belül el kell fogadni, melyhez be kell lépni az új ügykezelőnek a saját ügyfélkapus tárhelyére. Belépést követően a bal oldalon az értesítési tárhelyet lenyitva látszik a többi olyan cég adószáma, ahol rendelkezünk már cégkapu ügykezelő státusszal. A függőben lévő státuszú adószám mellett egy kis emberke ikon látható, a már korábban jóváhagyott és élő hozzárendelés esetén egy ceruza látható az adószám mögött.
Kattintsunk az adószámra és nyomjuk meg a „Tovább a jóváhagyáshoz” gombot. Ekkor láthatjuk, hogy ideiglenes az ügykezelői státuszunk, ami azt jelenti, hogy a postafiókban található dokumentumokhoz még nincs hozzáférésünk. Válasszuk a „Jóváhagyom” gombot.
A sikeres elfogadásról azonnal visszajelzést kapunk:
Természetesen email értesítést is kapunk a sikeres jóváhagyásról. Ezt megkapja az is, aki indította a folyamatot, és az immár cégkapuhoz rendelt ügykezelő is. Ezzel végeztünk is 🙂
A cégkapu ügykezelő törlése ettől hosszabb folyamat, mellyel külön cikkem foglalkozik.
Ha érdekelnek hasonló, a könyvelők mindennapi életében előforduló témák, akkor szemezgess további írásaimból, vagy kövesd Facebook oldalamat.
Heti rendszerességű hírlevelemben pedig további rövid érdekességek, figyelemfelhívó gondolatok szerepelnek. Iratkozz fel, ha nem szeretnél lemaradni róla! Egy meglepetés ajándék is vár rád 🙂
Hasznosnak találta? Támogassa heti rendszerességű hírlevelem, hogy továbbra is értékes tartalmakat készíthessek Önöknek!
Tisztelt Könyvelő asszony/úr!
Kérem segítsen egy problémám megoldásában. Az egyik cégünknél ügyvezető váltás történt, az új ügyvezető tárhelyén nem látom a cég adószámát, így nem kapjuk meg az értesítéseket a hivataloktól. Kérdésem, hogyan lehet beállítani az új ügyvezetőt és hozzárendelni a céghez, hogy a tárhelyen látható legyen a cég adószáma?
Előre is Köszönöm!
Kedves Norbert! Ezen a felületen kellene megpróbálni: https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html. Idézem a GYIK-ből: A cégkapumegbízott személyének módosításához válassza „A cégkapumegbízott személyét kívánom módosítani” opciót. Amennyiben a módosításkor saját magát szeretné cégkapumegbízottként megadni, hagyja bepipálva az Önmagam leszek a cégkapumegbízott jelölőnégyzetet (alapértelmezett). Ebben az esetben a program automatikusan kitölti az Ön természetes személyazonosító adatait.
Kedves Klára!
Szeretném megkérdezni, hogy ha végig csinálom ezt a folyamatot, akkor fogok tudni beadni beszámolót a cégnek könyvelőként?
Kedves Ildikó! Igen, cégkapu ügykezelőként jogosult lesz a cég beszámolójának közzétételére. Ne felejtse el, hogy ebben az esetben a beszámoló 1 eredeti példányának megőrzési kötelezettsége is Önre hárul.
Kedves Klára.
Egy adott cégkapu ügykezelő (nem cégkapu megbízott) eddig minden gond nélkül látta az alapítvány tárhely adatait, és el tudta látni a feladatát (bevallások, beszámolók beadása, stb).
Most az Ügyfélkapu+ -ra váltást követően az ONYA-ban nem látható számára az alapítványi képviselet. Mi a teendő ilyenkor?
Előre is köszönöm a választ.
Kedves Katalin! A cégkapu ügykezelőség által a tárhelyen lévő üzenetek elérhetősége független a NAV meghatalmazástól. Nem az ügyfélkapu+-ra váltás miatt nem látja az ONYA-n a képviseletet, hanem azért, mert a NAV-nál külön létre kell hozni a meghatalmazást az intézhető ügyekre vonatkozóan.
Kedves Klára!
Boldog Új Évet!
Segítségedet szeretném kérni abban, hogy mi lehet a probléma mert én nem kapok az e-mail címemre értesítést a cégkapun beküldött bevallásokról, illetve a cégkapura érkező visszaigazolásokról.
A cégkapu ügykezelőt a leírtak alapján készítettem, a NAV-nál van UJEGY-kém. Az ONYan látom a cégeket , tudok folyószámlát kérni.
Kérem a segítségedet
Köszönöm előre is