Ügyfélkapuhoz tartozó email cím módosítása
Egyre többször bukkan fel kérdésként, hogyan lehet az „ügyfélkapu email cím módosítás” lépéseit elvégezni. Ennek számtalan oka lehet normál körülmények között is, viszont a citromail fizetőssé válása okán megszaporodtak ebben a témában a kérdések. Hasonlóan sokszor merül fel, hogyan kell az ügyfélkapuhoz tartozó jelszót módosítani, ezt is leírtam.
Első lépésként az Ügyfélkapun módosítsuk az email címet
Az ügyfélkapuhoz tartozó email cím módosításának problémája abban rejlik, hogy nem találjuk, pontosan melyik felületen is kellene kezdeményezni.
Ehhez keressük fel https://ugyfelkapu.gov.hu -t, majd válasszuk a „Bejelentkezés” menüt.
A szokásos KAÜ azonosítást követően a következő menüpontokat látjuk, válasszuk a „Regisztrációs adatok”-at.
A megjelenő képernyő felső részén látjuk a személyes adatainkat, az alsó részen pedig az email címet át tudjuk írni. Kétszer kell megadni. A csatolt képen lévő esetben, egy korábbi citromail-es cím lett gmail.com végződésűre módosítva.
Ahhoz, hogy az ügyfélkapu email cím módosítás sikeresen megtörténjen, a megadott email címre egy megerősítő kódot küld a rendszer, amit a felugró ablakban meg kell adni. Erre 10 percünk van, tehát ügyeljünk arra, hogy a művelet során hozzáférjünk a megadott email fiókunkhoz. Egy hat számjegyből álló kódot fogunk kapni, melynek beírása után nyomjuk meg az „OK” gombot.
Kapunk egy visszaigazolást, hogy sikeresen megtörtént az ügyfélkapu-regisztrációhoz tartozó email cím módosítása.
Email cím módosítás a Tárhelyen
Azonban ezzel még nem végeztünk, ugyanis a Tárhely adminisztrációs felületén is át kell állítanunk az email címet annak érdekében, hogy a tárhelyre érkező üzeneteinkről is kapjunk értesítést.
Ehhez keressük fel a https://tarhely.gov.hu -t. Ügyfélkapus azonosítást követően lépjünk be, majd az oldal jobb felső részén válasszuk a „Beállítások” menüpontot.
A Tárhely adminisztrációs felületén látjuk, hogy itt még szintén a régi email cím szerepel az értesítési tárhelyhez kapcsolódóan. Kattintsunk a „szerkesztés” feliratra.
Ekkor az email cím átírhatóvá válik. Véglegesíteni ebben az esetben is úgy lehet, hogy a megadott email címre érkezik egy 6 számjegyű kód, melyet 10 percen belül meg kell adni.
Ha ezt a műveletet elvégezzük, akkor sikeresen végrehajtottuk az ügyfélkapus email címünk módosítását 🙂
Ha érdekelnek hasonló, a könyvelők mindennapi életében előforduló témák, akkor szemezgess további írásaimból.
Nem tudok a személyes ügyfélkapumba beléni! 2023.11.15-ig simán ment, most meg nem. Nem fogadja a mentett jelszavamat. Miért?
Kedves Gábor! Ennek több oka is lehet: elképzelhető, hogy lejárt a jelszava, és nem módosította. Lehet ideiglenes rendszerhiba. Az is előfordulhat, hogy valaki más is használta az Ön gépét, és nem lépett ki szabályosan az ügyfélkapuból, ezért az Ön bejelentkezését elutasítja. Próbáljon meg privát ablakból belépni. Ha így sem sikerül, akkor pedig kérjen elfelejtett jelszót.
nagy segítség volt a blog post, köszönöm
Én is köszönöm, nagy segítség volt ez a cikk!
Nagyon jo
Én azt hittem, nem is lehet módosítani az email címet! Ezer köszönet érte! 😀