Ügyfélkapuhoz tartozó jelszó módosítása
Az ügyfélkapu jelszó módosítás kétévente biztosan felbukkanó feladat az ügyfélkapus regisztrációval rendelkezők körében. Ennél általában sűrűbben vagyunk kénytelenek elvégezni ezt a műveletet, mert sokszor előfordul, hogy valamilyen rendszerhiba miatt kizárjuk magunkat a felületről. Az sem egyedi, hogy valaki az előző jelszavával próbálkozik, és 5 sikertelen belépési kísérletet követően a rendszer szintén kitiltja, és új kódot kell kérnie. Ezért gyakran okoz fejtörést, hol is találjuk a jelszó módosításának a lehetőségét.
Nézzük az ügyfélkapu jelszó módosítás lépéseit!
Ehhez keressük fel https://ugyfelkapu.gov.hu -t, majd válasszuk a „Bejelentkezés” menüt.
A szokásos KAÜ azonosítást követően a következő menüpontokat látjuk, válasszuk a „Jelszóváltoztatás”-t.
A megjelenő képernyőn látszik a felhasználónevünk, és a jelenlegi jelszó szerepel alatta. A következő sorban kell megadni az új jelszavunkat. A rendszer csak erős jelszót fogad el, illetve a következőkre kell figyelni a megadása során:
- minél több különböző karakterből álljon
- legyen benne kis- és nagybetű
- legyen benne szám
- Az új jelszó nem egyezhet meg az utolsó 5 alkalommal megadott jelszóval.
A biztonságos, megfelelő erősségi szintű jelszó eléréséhez kerülni kell a következőket:
- kukac (@), aposztróf (’) és idézőjel („),
- felhasználónév
- értesítési e-mail cím @ előtti része,
- felhasználó viselt neve (sem vezetéknév, sem utónév),
- felhasználó születési éve,
- számsorozat (pl. 1234),
- abc-betűsorozat (pl. abcd)
- billentyűzet-sorozat (pl. qwert)
- ismétlődő karakterek (pl. aaaa).
Erős lesz a jelszó akkor is, ha meglehetősen hosszú (kb 12-13 karakter), ekkor nem feltétlenül ragaszkodik a rendszer minden fenti feltétel teljesüléséhez, pl. elég lehet bele csak 1 nagybetű. Természetesen használhatjuk a beépített jelszó generátort is.
A jelszó érvényessége az aktuális dátumtól számított 2 év. Ettől későbbi lejáratot nem lehet beállítani, de aki szeretné, ettől rövidebbre is állíthatja (pl. 1 év).
A jelszó érvényességi idejének lejáratát megelőzően 3 alkalommal – a lejárat előtt 1 hónappal, 1 héttel, valamint a lejárat napját megelőző napon – figyelemfelhívó levelet küld a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltató (BKSZ) az Ügyfélkapu nyilvántartásban kezelt e-mail címre.
Hasonlóan problémát okoz az ügyfélkapuhoz tartozó email cím módosítása, erről is olvashatsz nálam.
Ha érdekelnek hasonló, a könyvelők mindennapi életében előforduló témák, akkor szemezgess további írásaimból.
Nem tudok bejelentkezni az ügyfélkapuba
Kedves Marica! Ha nem tud bejelentkezni az ügyfélkapuba, akkor kérjen elfelejtett jelszót (ehhez a felhasználóneve és az email címe szükséges). Amennyiben azért nem tud belépni, mert a jelszava több mint 60 napja lejárt, akkor csak személyesen valamelyik Kormányablakban tudja újra aktiválni az ügyfélkapuját.
Jelszót módosítottam,most nem enged belépni
Próbálja meg belépéskor begépelni a jelszót, elképzelhető, hogy nem frissítette a böngésző automatikusan (ha egyébként el van tárolva a jelszó). Amennyiben a módosítás sikeres volt, akkor azonnal megváltozik, és következő bejelentkezéskor már az új jelszót kell használni.
Regisztráltam a kormányhivatalban és ott jelszót is készítettünk, de hiába adom meg a felhasználó nevet, jelszót nem enged belépni az Egészségablakra. Már az ismerőseim segítségét is kértem, de nem sikerül. Az lehet a baj, hogy 80 éves vagyok?
Az életkora biztos nem gond. Próbáljon meg más olyan oldalra belépni, ami szintén az ügyfélkapus / KAÜ azonosítást használja (pl. tarhely.gov.hu). Amennyiben ilyen oldalra sem tud belépni, akkor az ügyfélkapu felhasználónév + jelszóval van a gond. Sajnos így látatlanban nem tudok segíteni.