Ügyfélkapuhoz tartozó jelszó módosítása

jelszo

Az ügyfélkapu jelszó módosítás kétévente biztosan felbukkanó feladat az ügyfélkapus regisztrációval rendelkezők körében. Ennél általában sűrűbben vagyunk kénytelenek elvégezni ezt a műveletet, mert sokszor előfordul, hogy valamilyen rendszerhiba miatt kizárjuk magunkat a felületről. Az sem egyedi, hogy valaki az előző jelszavával próbálkozik, és 5 sikertelen belépési kísérletet követően a rendszer szintén kitiltja, és új kódot kell kérnie. Ezért gyakran okoz fejtörést, hol is találjuk a jelszó módosításának a lehetőségét.

Nézzük az ügyfélkapu jelszó módosítás lépéseit!

Ehhez keressük fel https://ugyfelkapu.gov.hu -t, majd válasszuk a „Bejelentkezés” menüt.

ugyfelkapu-belepes-kepernyo

A szokásos KAÜ azonosítást követően a következő menüpontokat látjuk, válasszuk a „Jelszóváltoztatás”-t.

ugyfelkapu-jelszo-modositas-valasztas

A megjelenő képernyőn látszik a felhasználónevünk, és a jelenlegi jelszó szerepel alatta. A következő sorban kell megadni az új jelszavunkat. A rendszer csak erős jelszót fogad el, illetve a következőkre kell figyelni a megadása során:

  • minél több különböző karakterből álljon
  • legyen benne kis- és nagybetű
  • legyen benne szám
  • Az új jelszó nem egyezhet meg az utolsó 5 alkalommal megadott jelszóval.

A biztonságos, megfelelő erősségi szintű jelszó eléréséhez kerülni kell a következőket:

  • kukac (@), aposztróf (’) és idézőjel („),
  • felhasználónév
  • értesítési e-mail cím @ előtti része,
  • felhasználó viselt neve (sem vezetéknév, sem utónév),
  • felhasználó születési éve,
  • számsorozat (pl. 1234),
  • abc-betűsorozat (pl. abcd)
  • billentyűzet-sorozat (pl. qwert)
  • ismétlődő karakterek (pl. aaaa).

Erős lesz a jelszó akkor is, ha meglehetősen hosszú (kb 12-13 karakter), ekkor nem feltétlenül ragaszkodik a rendszer minden fenti feltétel teljesüléséhez, pl. elég lehet bele csak 1 nagybetű. Természetesen használhatjuk a beépített jelszó generátort is.

ugyfelkapu-jelszo-modositas-regi-uj

A jelszó érvényessége az aktuális dátumtól számított 2 év. Ettől későbbi lejáratot nem lehet beállítani, de aki szeretné, ettől rövidebbre is állíthatja (pl. 1 év).

A jelszó érvényességi idejének lejáratát megelőzően 3 alkalommal – a lejárat előtt 1 hónappal, 1 héttel, valamint a lejárat napját megelőző napon – figyelemfelhívó levelet küld a Biztonságos Kézbesítési Szolgáltató (BKSZ) az Ügyfélkapu nyilvántartásban kezelt e-mail címre.

Hasonlóan problémát okoz az ügyfélkapuhoz tartozó email cím módosítása, erről is olvashatsz nálam.

Ha érdekelnek hasonló, a könyvelők mindennapi életében előforduló témák, akkor szemezgess további írásaimból.

Hasznosnak találta? Támogassa heti rendszerességű hírlevelem, hogy továbbra is értékes tartalmakat készíthessek Önöknek!

Similar Posts

10 Comments

    1. Kedves Marica! Ha nem tud bejelentkezni az ügyfélkapuba, akkor kérjen elfelejtett jelszót (ehhez a felhasználóneve és az email címe szükséges). Amennyiben azért nem tud belépni, mert a jelszava több mint 60 napja lejárt, akkor csak személyesen valamelyik Kormányablakban tudja újra aktiválni az ügyfélkapuját.

    1. Próbálja meg belépéskor begépelni a jelszót, elképzelhető, hogy nem frissítette a böngésző automatikusan (ha egyébként el van tárolva a jelszó). Amennyiben a módosítás sikeres volt, akkor azonnal megváltozik, és következő bejelentkezéskor már az új jelszót kell használni.

  1. Regisztráltam a kormányhivatalban és ott jelszót is készítettünk, de hiába adom meg a felhasználó nevet, jelszót nem enged belépni az Egészségablakra. Már az ismerőseim segítségét is kértem, de nem sikerül. Az lehet a baj, hogy 80 éves vagyok?

    1. Az életkora biztos nem gond. Próbáljon meg más olyan oldalra belépni, ami szintén az ügyfélkapus / KAÜ azonosítást használja (pl. tarhely.gov.hu). Amennyiben ilyen oldalra sem tud belépni, akkor az ügyfélkapu felhasználónév + jelszóval van a gond. Sajnos így látatlanban nem tudok segíteni.

  2. Ha van DAP alkalmazasom amivel az ugyfelkapu oldalra is belepek, kell e jelszot modositani 2 evente?

    1. Az Ügyfélkapu+ belépéshez tartozó jelszó továbbra is lejár 2 évente.

  3. Van ügyfélkapu+-om, de megváltozott a jelszavam. Nem tudok belépni az ügyfélkapu+ba, hogy másik telefonra is tudjam telepíteni. Már kihullott az összes hajam.

    1. Kedves Mária! A felhasználónév + jelszó párosnak kell először rendben lenni, utána be lehet állítani az ügyfélkapu+-hoz a hitelesítőt másik eszközre is (vagy emailes hitelesítés is kérhető).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.